Az akkumulátor töltése során előfordulhat, hogy túlmelegedés lép fel, ezért több ezer Leaf modellt visszahívnak.


A visszahívás azok számára releváns, akiknek a Nissan autójuk a Tennessee állambeli Smyrnában készült 2020. november 3. és 2022. május 23. között, és amelyek 3-as szintű egyenáramú gyorstöltő porttal rendelkeznek. Az Egyesült Államokban a "3-as szint" a gyors töltési lehetőségeket jelzi, amelyek jellemzően egyenáramú töltőkkel működnek. Ezzel szemben az 1-es és 2-es szint a lassabb váltakozó áramú töltést jelenti, amelyet otthoni vagy nyilvános váltakozó áramú töltőállomásokon is igénybe lehet venni.

A NHTSA-hoz benyújtott iratok alapján a Nissan belső nyomozása arra a megállapításra jutott, hogy az akkumulátorok túlhevülhetnek az egyenáramú gyorstöltési folyamat során, ami tüzekhez vezethet. A cég a problémát az "akkumulátorcellákban felhalmozódó túlzott lítiumlerakódásokkal" kapcsolta össze, amelyek fokozzák az elektromos ellenállást, és ennek következtében túlhevülést idézhetnek elő a gyorstöltés során.

Egy új szoftverfrissítés, melynek részleteit a Nissan egyelőre titokban tartja, várhatóan orvosolja a felmerült problémát. Bár még nem megerősített információ, lehetséges, hogy a frissítés korlátozni fogja a maximális áramot és a töltési teljesítményt az egyenáramú töltés során. Amint a frissítés elérhetővé válik, a Nissan értesíteni fogja az érintett járműtulajdonosokat postai úton. A gyártó előrejelzése szerint a frissítés várhatóan 2025. október 24-én indul. Addig is a Nissan erősen ajánlja, hogy az ügyfelek kerüljék a gyorstöltést – olvashatjuk az electrive.com cikkében.

Related posts