A Nestlé jelentős lépésre szánta el magát, mivel világszerte több mint tízezer munkavállaló elbocsátására készül. A cég tömeges leépítése komoly hatással lesz a globális munkaerőpiacra.

A Nestlé, a svájci székhelyű multinacionális élelmiszer- és italgyártó vállalat jelentős átszervezésbe kezd, amelynek részeként 16 ezer munkahelyet szüntet meg világszerte a következő két évben. A döntést az új vezérigazgató, Philipp Navratil hozta meg, aki költségcsökkentési és értékesítési növekedési tervet hirdetett a vállalat hatékonyságának növelése érdekében.
A svájci székhelyű Nestlé, a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalata, bejelentette, hogy a következő két évben 16 ezer munkahelyet szüntet meg. A bejelentésre az új vezérigazgató, Philipp Navratil költségcsökkentési és értékesítési növekedési tervének keretében került sor, melyről csütörtökön számolt be a The Guardian. Ez a lépés a cég globális munkaerejének körülbelül 6%-át érinti, és magában foglalja 12 ezer irodai dolgozó, valamint 4 ezer gyártási és logisztikai területen dolgozó alkalmazott elbocsátását.
"A világ folyamatosan átalakul, ezért a Nestlének is gyors ütemben kell alkalmazkodnia" - nyilatkozta Philipp Navratil, hozzáfűzve, hogy a leépítések "nehéz, de elengedhetetlen lépések", amelyeket "tiszteletteljesen és átláthatóan" hajtanak végre. A vállalat vezetősége 2027-ig 3 milliárd svájci frank megtakarítást szeretne elérni, ezzel felülmúlva a korábbi 2,5 milliárd frankos célkitűzést.
Philipp Navratil, aki szeptemberben vette át a vezérigazgatói posztot Laurent Freixe-től—akit azért bocsátottak el, mert nem tette publikussá a beosztottjával fennálló kapcsolatát—tervbe vette, hogy felgyorsítja elődje költségmegtakarítási stratégiáját. A vezetőváltást követően Paul Bulcke, az igazgatótanács elnöke is távozott a posztjáról. Az új vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Nestlé fejlődése érdekében új irányvonalat kíván képviselni.
Bátrabban fogja megtenni a befektetéseit, kiemelt figyelmet fordít az innovációra, és egy teljesítményorientált kultúrát teremt, ahol a sikereket jutalmazzák, míg a piaci veszteségeket nem tolerálják.
Bár a Nestlé nem részletezte országonként a leépítések mértékét, megerősítette, hogy a hatékonyság fokozása és az automatizálás terjesztése központi szerepet játszik a jövőbeni terveikben. A hírek a vállalat legújabb pénzügyi teljesítményével egy időben láttak napvilágot: az idei év első kilenc hónapjában 1,9%-os forgalomcsökkenést regisztráltak, ami 65,9 milliárd svájci frankot tesz ki. A cég álláspontja szerint ez elsősorban a 5,4%-os negatív árfolyamhatás eredményeként alakult, míg organikusan 3,3%-os növekedést könyvelhettek el.
Philipp Navratil kifejtette, hogy a Nestlé növeli befektetéseit a növekedés serkentése érdekében. „A jövőben rendkívüli figyelmet fordítunk az erőforrások elosztására, és a legígéretesebb megtérüléssel bíró területekre fogunk fókuszálni” - tette hozzá.
A növekedést a kávé- és édességszegmens dinamikája irányította, ahol a magasabb kávé- és kakaóárak szintén hatással voltak az eredményekre. Regionális szinten szinte minden terület organikus bővülést mutatott: a feltörekvő piacok 5,2 százalékkal, míg a fejlett piacok 2,1 százalékkal növekedtek.
Chris Beckett, a Quilter Cheviot elemzője kifejtette, hogy az új vezérigazgató egyértelműen jelezte: a Nestlé számára elérkezett az idő, hogy felhagyjon a régi működési módokkal. Drasztikus intézkedésekre készül, hogy megfordítsa a vállalat csökkenő teljesítményét, ám jelenleg a Nestlé még az átalakulás fázisában van.