A Bundestag mostantól a TikTok világába is belép, és ezzel új dimenziót nyit a politikai kommunikációban. Az új platformon való jelenlét célja, hogy közelebb hozza a politikát a fiatalabb generációkhoz, és lehetőséget biztosítson a közvetlen párbeszédre.


A német parlament alsóháza, a Bundestag, hivatalosan is elrajtolja TikTok-csatornáját, hogy erősítse közösségi médiás láthatóságát - jelentette be hétfőn Julia Klöckner, a testület elnöke.

Klöckner hangsúlyozta, hogy rendkívül nem célszerű lenne kihagyni a platform által kínált lehetőségeket, hiszen ezzel nemcsak a közönség tájékoztatásának hatékonyságát csökkentenék, hanem a parlamenti munka átláthatóságát is veszélyeztetnék.

A házelnök hozzáfűzte, hogy miközben tudatában vannak a TikTokkal szembeni kifogásoknak, az is nyilvánvaló, hogy az új generáció már csak ritkán olvas nyomtatott sajtót, "ha az ember fiatalokat kérdez, azt válaszolják, hogy a TikTokról jutnak hírekhez".

A TikTok világában főként szórakoztató, rövid videók uralkodnak, de nem ritkák a tájékoztató jellegű tartalmak sem. Ugyanakkor érdemes óvatosnak lenni, mivel a platformon félrevezető információk is felbukkanhatnak.

A pekingi központú, kínai anyacége, a ByteDance miatt a platform biztonsági aggályok középpontjába került. Kritikusai attól félnek, hogy a kínai kormány hozzáférhet a felhasználói adatokhoz, ami komoly adatvédelmi kockázatokat vet fel.

Az aggodalmak ellenére hatalmas felhasználótábora miatt politikailag is fontos tényezővé vált.

A német szövetségi adatvédelmi és információszabadsági biztos legfrissebb jelentése alapján tavaly a TikTok népszerűsége Németországban elérte a 21 millió aktív havi felhasználót. Globálisan pedig a platform több mint másfél milliárd havi felhasználóval büszkélkedhet.

A német kormány is aktívan jelen van a TikTok világában, és a német politikai tájon az Alternatíva Németországnak (AfD) párt volt az egyik első, aki felismerte a platform nyújtotta lehetőségeket.

Related posts