A Bundestag mostantól a TikTok világába is belép, és ezzel új dimenziót nyit a politikai kommunikációban. Az új platformon való jelenlét célja, hogy közelebb hozza a politikát a fiatalabb generációkhoz, és lehetőséget biztosítson a közvetlen párbeszédre.

A német parlament alsóháza, a Bundestag, hivatalosan is elrajtolja TikTok-csatornáját, hogy erősítse közösségi médiás láthatóságát - jelentette be hétfőn Julia Klöckner, a testület elnöke.
Klöckner hangsúlyozta, hogy rendkívül nem célszerű lenne kihagyni a platform által kínált lehetőségeket, hiszen ezzel nemcsak a közönség tájékoztatásának hatékonyságát csökkentenék, hanem a parlamenti munka átláthatóságát is veszélyeztetnék.
A házelnök hozzáfűzte, hogy miközben tudatában vannak a TikTokkal szembeni kifogásoknak, az is nyilvánvaló, hogy az új generáció már csak ritkán olvas nyomtatott sajtót, "ha az ember fiatalokat kérdez, azt válaszolják, hogy a TikTokról jutnak hírekhez".
A TikTok világában főként szórakoztató, rövid videók uralkodnak, de nem ritkák a tájékoztató jellegű tartalmak sem. Ugyanakkor érdemes óvatosnak lenni, mivel a platformon félrevezető információk is felbukkanhatnak.
A pekingi központú, kínai anyacége, a ByteDance miatt a platform biztonsági aggályok középpontjába került. Kritikusai attól félnek, hogy a kínai kormány hozzáférhet a felhasználói adatokhoz, ami komoly adatvédelmi kockázatokat vet fel.
Az aggodalmak ellenére hatalmas felhasználótábora miatt politikailag is fontos tényezővé vált.
A német szövetségi adatvédelmi és információszabadsági biztos legfrissebb jelentése alapján tavaly a TikTok népszerűsége Németországban elérte a 21 millió aktív havi felhasználót. Globálisan pedig a platform több mint másfél milliárd havi felhasználóval büszkélkedhet.
A német kormány is aktívan jelen van a TikTok világában, és a német politikai tájon az Alternatíva Németországnak (AfD) párt volt az egyik első, aki felismerte a platform nyújtotta lehetőségeket.