Scholz Európa segítségét hívná segítségül Németország problémáinak megoldásához - Világgazdaság

A német költségvetés nem biztosít forrást az elektromos autók támogatására, így a kancellár közös európai segítséget szorgalmaz. Scholz véleménye szerint a vámok nem nyújtanak átfogó megoldást, azonban az acélipar területén bevezetné ezeket a lépéseket.
A következő évben életbe lépő károsanyag-kibocsátási normák megszegése esetén a pénzügyi szankciók mérséklését kérte az Európai Bizottságtól Olaf Scholz német kancellár, aki az Európai Tanács ülésére érkezett.
A politikai vezető véleménye szerint az iparág jelenlegi nehézségeit figyelembe véve nem célszerű a vállalatokat szigorú büntetésekkel tovább sújtani. A kancellár emellett hangsúlyozta, hogy az ágazatnak fontos lenne az elektromobilitásba való befektetés. Scholz ezen kívül bírálta az Európai Unió által a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat is, mivel úgy véli, hogy a problémát inkább tárgyalásos úton kellene megoldani.
Scholz javaslata alapján az EU tagállamai számára érdemes lenne a német gazdaság támogatása helyett közvetlenül az európai uniós keretekből finanszírozni. Ez a lépés elősegíthetne egy erősebb közös gazdasági alap kialakítását, amely nemcsak Németország, hanem az egész unió javát szolgálná.
A választásokra készülő német kancellár, aki nemrégiben elbukta a saját kezdeményezésű bizalmatlansági indítványát, kifejtette, hogy az elektromos autók elterjedésének elősegítése érdekében európai szintű támogatási intézkedésekre van szükség – számolt be róla a Politico.
Az egyes országok intézkedései jelentősen eltérnek egymástól, ami hátrányosan érinti az európai autópiac helyzetét. Mivel az európai gyártók több uniós országban is folytatnak termelést, nem áll rendelkezésre hatékony módszer arra, hogy saját hazájukban fokozzák a gyártási volumenüket.
Scholz a múlt héten először a Ford kölni gyáránál mondta el véleményét, azonban sokan kampányfogásnak vélik az állításait, amelyekkel a költségvetési korlátokkal küzdő Németország problémáira próbál európai megoldásokat találni. Például nem áll rendelkezésére konkrét terv arra vonatkozóan, honnan szerezzenek forrást az európai szintű támogatásokhoz. Ez különösen figyelemre méltó, figyelembe véve, hogy Németország saját magára vonatkozóan szigorú adósságféket vezetett be, ami gátolja a villanyautók támogatásának megvalósítását.
Az elektromos autók világával ellentétben a német kancellár véleménye szerint a dömpingellenes vámok hozzájárulhatnak az európai acélgyártás fellendítéséhez. Scholz emellett hangsúlyozta, hogy szükség van egy európai acélipari konferencia megrendezésére is. A német kormányfő célja, hogy az acélipar terén is egységes, európai szintű intézkedéseket hozzanak.