Még sosem készült ilyen autentikus cseh autó a Škodától.

A Škoda, hogy támogassa globális növekedését, tavaly eltüntette az ékezetet a nevéből. Most azonban legújabb tanulmányautójuk révén százszoros erővel tér vissza a különlegesség.
A köznyelvben gyakran "fordított kalapként" emlegetett ékezet, hivatalos nevén hacsek, a Škoda márka kezdőbetűjét díszíti. Ez az apró, de figyelemfelkeltő részlet hosszú időn keresztül a márka büszke jelképe volt, azonban a legújabb arculatváltás óta inkább grafikai elemként funkcionál a vállalat identitásában.
Ott viszont a kreatív szabadság jegyében (és a globális érthetőség érdekében) eltüntették a hacseket, vagyis az s betűbe olvasztották őket. Innentől fogva csupán azok ismerik majd fel, akik tisztában vannak azzal, hogy ott kellett volna lenniük.
A legújabb Škoda Elroq Respectline különleges matricázása újra életre kelti a hiányzó ékezeteket – igaz, egy szabadon értelmezett grafikai elemként. Ez egy igazán stílusos döntés, hiszen éppen az Elroq premierje idején frissült a márka vizuális identitása, amelynek keretében az indiánfej motívumot is eltávolították a járműveikről...
A hacsek rehabilitálása csupán egy része a Škoda Elroq Respectline küldetésének; a másik fontos aspektus pedig a sokszínűség, az elfogadás, az egyenlőség és az emberi jogok védelme.
A színek varázslatos játéka nem csupán a fényezés terén mutatkozik meg, hanem ezen a tanulmányautón a hűtőmaszk is különböző árnyalatokban ragyog. Az utastérben, akárcsak az alapkivitelű Elroq esetében, újrahasznosított anyagokkal találkozunk, melyeket színpompás hímzések és egyedi dekorelemek tesznek még vonzóbbá. Az összhatás egy igazi művészi élményt nyújt, amely a fenntarthatóság és a stílus tökéletes egyesülését tükrözi.
Az Elroq a Škoda második Respectline modellje, amely az Enyaq alapján készült. A nyári hónapokban számos kulturális eseményen képviselteti magát Csehországban, és még a Tour de France különböző szakaszaiban is feltűnik majd.
Az Elroq a csehek második villanyautója. A 449 cm-es SUV kifejezetten áramvonalas (Cw 0,26), tavaly őszi bemutatásakor hajtásláncból és akkumulátorból egyaránt háromfélét kínált, 170-286 lóerős csúcsteljesítménnyel; az azóta bemutatott Elroq RS sportmodell 340 lóerős.