Az EU nem enged: a határidő változatlan marad.

Az ACEA, vagyis az Európai Autógyártók Szövetsége figyelmeztetett arra, hogy ez újabb komoly terheket ró az egyébként is nehéz helyzetben lévő európai autóiparra.
Úgy tűnik, az Európai Bizottság határozottan ragaszkodik az autókra vonatkozó CO2-kibocsátási normák szigorúságához. Az Európai Unió legnagyobb képviselőcsoportjának ellenállása ellenére sem hajlandók engedményeket tenni – számol be a Reuters.
Az Európai Néppárt kampányt indított, aminek a célja a klímavédelmi szabályok enyhítése. Ezzel nyomást gyakorolnak a kormányokra és Brüsszelre. A cél egyértelmű: mentenék Európa gyengélkedő autóiparát.
Wopke Hoekstra, az Európai Unió éghajlat-politikai biztosa reagált egy fontos kérdésre: tervezik-e a gépjárművek szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó szabályok módosítását. A brüsszeli rendezvényen világosan kifejtette álláspontját: "Nem, a válaszom nem." - nyilatkozta a Reutersnek.
Bár az európai autóipar már most is komoly nehézségekkel küzd, a jövőbeli kilátások még sötétebbek lehetnek. Ha az Európai Unió nem lazít a szabályozásokon, sok autógyártónak jelentős problémái adódhatnak a 2025-re vonatkozó előírások teljesítésével, ami súlyos pénzbírságokhoz vezethet. Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA becslése szerint az iparág összesen körülbelül 15 milliárd eurós (kb. 6136 milliárd forintos) büntetésre számíthat, ami komoly aggodalomra ad okot a gyártók számára.
Wopke Hoekstra véleménye szerint a helyzet nem annyira kritikus, mivel a gyártók 2020-ban is alacsonyabb büntetéseket kaptak, mint amit eredetileg terveztek. Az Európai Néppárt javaslata szerint érdemes lenne bevezetni egy olyan rendszert, amely a gyártók teljesítményét három év átlagában értékeli. Így, ha egy gyártó 2025 során nem tudja teljesíteni a CO2-kibocsátási normákat, akkor lehetősége nyílik arra, hogy ezt 2026-ban és 2027-ben pótolja.