A Massey Ferguson innovatív megoldásokkal lép a jövőbe, hiszen nagynyomású hidrogéntartályokat fejleszt a hidrogénmeghajtású traktorok számára. Ezzel a lépéssel nemcsak a fenntartható mezőgazdaság felé haladnak, hanem hozzájárulnak a környezetbarát techno

A Massey Ferguson traktorgyártó cég nagynyomású hidrogéntartályokat fejleszt jövőbeli hidrogénmeghajtású traktorához. A prototípus várhatóan 2026-ra készül el.
A Massey Ferguson, az Agco cégcsoport részeként – amely a Fendt és Valtra traktormárkákat is magában foglalja – bejelentette, hogy a francia Beauvais városában egy hidrogénüzemű traktor fejlesztésén dolgozik. A vállalat célja, hogy egy környezetbarát alternatívát kínáljon a hagyományos dízelmotorokkal szemben. A gyártó hangsúlyozza, hogy a hidrogén tárolása kulcsfontosságú tényező a hidrogénmeghajtású járművek sikeres működésében.
Ahhoz, hogy a tartályokban elegendő hidrogén üzemanyagot tárolhassunk, elengedhetetlen, hogy azt nagy nyomáson sűrítsük. Ennek következtében a gyártók olyan fejlett tartályokat terveznek, amelyek akár 700 bar nyomás alatt is képesek tárolni a hidrogént. Ez számos technikai nehézséget vet fel, amelyek közé tartozik az anyagköltségek optimalizálása, a tartályok súlyának csökkentése, valamint a hidrogén biztonságos kezelése.
E kihívások leküzdése érdekében a gyártó részt vesz egy együttműködésben francia cégekkel, amelyek az Arhystote NÉVEN konzorciumban egyesültek - közölte a Massey Ferguson egy sajtóközleményben. Az együttműködés 4,4 millió eurós támogatást kapott a francia kormánytól az energetikai átállás elősegítése érdekében.
A hidrogén kiemelkedő potenciállal bír a nehéz járművek, mint például a traktorok, energiaszükségleteinek kielégítésére. Azonban a hidrogén alkalmazása új technológiai megoldásokat követel, különösen a hidrogéngáz tárolásának területén. A hagyományos üzemanyagtartályok nem alkalmasak erre a célra, mivel a hidrogént nagy nyomás alatt kell tárolni. Ezért a tartályok tervezésénél kulcsfontosságú, hogy egyszerre legyenek erősek, könnyűek és maximálisan biztonságosak.
A Massey Ferguson hidrogénmeghajtású traktorának prototípusa a középkategóriás dízeltraktorok, például az MF 6S dizájnjára épül. "Ez a motorkoncepció jelentősen csökkenti a fejlesztési költségeket, mivel egy már jól ismert alapra épít" - nyilatkozta Frédéric Cavoleau, az Agco beauvais-i gyárának műszaki alelnöke. Hozzátette: "A hűtő-, hajtás- és hidraulikus rendszerek túlnyomórészt azonosak a dízelmotoros változattal, míg az új, fejlesztett hidrogéntartályok zökkenőmentesen illeszkednek a fülke alá."
A Massey Ferguson izgalmas kihívás elé néz: céljuk, hogy 2026-ra bemutassák a hidrogénmeghajtású traktoruk prototípusát.