Komoly problémák elé néznek a németek, és úgy tűnik, hogy fogalmuk sincs, hogyan találják meg a kiutat a helyzetből.


A müncheni ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérése alapján a német járműipari cégek üzleti környezete jelentős visszaesést mutatott januárban.

Az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 40,7 pontra, több mint négyéves mélypontra csökkent a decemberi mínusz 35,0 pont után.

A német autóipar komoly válságba került, és a versenyképessége most különösen fenyegetettnek tűnik.

- kommentálta az eredményeket Anita Wölfl, az ifo ágazati szakértője.

A németországi autóipari cégek jelenlegi állapotának értékelését kifejező mutató januárban jelentős csökkenést mutatott, elérve a négyéves mélypontot, mínusz 39,1 pontra, ami a decemberi mínusz 32,6 ponthoz képest drámai romlást jelent.

Az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai szintén jelentősen romlottak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 42,3 pontra süllyedt az év első hónapjában az előző havi mínusz 37,3 pont után.

Az ifo felméréséből az is kiderült, hogy a németországi járműipari vállalatok valamivel kevésbé kedvezőtlenebbül ítélték meg rendelésállományukat, mint egy hónappal korábban: a mutató a decemberi mínusz 52,9 pontról mínusz 52,0 pontra javult januárban, ám továbbra is nagyon alacsony szinten áll.

Az ifo intézet legfrissebb tájékoztatása alapján a német autóipar főként a versenyképességével kapcsolatos aggodalmakra fókuszál.

Januárban a vállalatok soha nem látott mértékben csökkentették külpiaci pozíciójuk megítélését, mind az Európai Unión belül, mind azon kívül. Ezen kívül a német piacon is komoly hátrányt szenvedtek el.

A kínai piac intenzív versenye, Donald Trump közelgő vámintézkedései, amelyek az EU-ból származó amerikai importot célozzák meg, valamint a németországi feszültségek mind komoly nyomás alá helyezik a német autóipart - hangsúlyozta Wölfl.

Related posts