Mostantól a MÁV kártérítést kínál, ha a vonat vagy a busz késik - nézzük meg, mit érdemes tennie az utasoknak!


Június 1-jétől a MÁV bevezeti, hogy ha a vonatok 20 percnél hosszabb késéssel érkeznek, akkor a jegyár felét visszatérítik az utasoknak. Azonban a legtöbb utasnak aktívan kell eljárnia, hogy hozzájusson a visszatérítéshez. Összegyűjtöttük a szükséges lépéseket, hogy mindenki könnyedén érvényesíthesse a jogait.

A MÁV új szolgáltatása június 1-jétől élesben működik, és izgalmas lehetőségeket kínál az utasok számára. Mostantól automatikusan visszautalják a jegy árának felét, ha a vonat vagy busz 20 percnél hosszabb késéssel érkezik. A bérletes utasok sem maradnak ki az előnyökből, számukra is jár kedvezmény ilyen esetekben. Fontos azonban megjegyezni, hogy a visszatérítés igénylésénél érdemes figyelni néhány részletre: sok esetben a pénz visszatérítése csak akkor lehetséges, ha azt külön kérvényezik az utasok. A legnagyobb újdonság, hogy a jövőben a pénz visszajár akkor is, ha a késés oka nem a MÁV hibájából fakadt, például balesetek helyszínelése vagy külföldi közlekedési problémák miatt.

A bérlettel rendelkező utasok számára lehetőség nyílik egy 10%-os kedvezmény igénybevételére a következő havi bérlet árának megfizetésekor. Ehhez csupán annyira van szükség, hogy az adott hónapban legalább ötször találkozzanak 20 percnél hosszabb késésekkel.

A helyzet sokkal összetettebbé válik, ha az utas nem csupán a jegyár felének visszatérítésére törekszik, hanem egyéb kártérítést is igényel. Korábbi példák alapján láthatjuk, hogy van esély a sikerre: többen is megtapasztalták már, hogy a MÁV utólag kifizette számukra az éjszakai szállás költségét, miután a késés következtében egy idegen városban ragadtak. Továbbá előfordult, hogy a vasúttársaság és az utas megállapodtak a késés utáni taxi költségeinek megtérítéséről is. Az ilyen jellegű ügyekben azonban fokozott tudatosságra van szükség. Először is, az eljárást a MÁV ügyfélszolgálatán kell kezdeményezni. Ha az utas nem elégedett a kapott válasszal, akkor a lakóhelye szerinti illetékes megyei békéltető testülethez fordulhat. A legfontosabb tanács, hogy legyen rendkívül türelmes és kitartó, valamint mindent alaposan dokumentáljon: kérjen papírokat, készítsen fényképeket, és támassza alá panaszát minden rendelkezésre álló bizonyítékkal.

A MÁV legfrissebb statisztikái alapján az idei év január és április közötti időszakában összesen 375 195 vonat közlekedett Magyarország területén. Ebből a számából 9677 vonat késlekedett húsz percnél hosszabb időtartamban.

Related posts