Egy szlovákiai vállalkozás Magyarországon kisgyermekes családokat csapott be.

14 millió forintos, vagyis megközelítőleg 34 ezer eurós pénzbírságot kaptak.
A szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalat a kisgyermekes szülőknek szánt termékeivel tévesztette meg a vásárlókat, mivel gyógyhatásra vonatkozó megtévesztő állításokat hirdetett. Ennek következtében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 14 millió forint bírságot szabott ki a cégre - áll a GVH szerdai közleményében, amelyet az MTI is közzétett.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárása során kiderült, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A cég által értékesített illóolajok és balzsamok esetében megalapozatlan, egészségre vonatkozó állításokat tettek, amelyek gyógyhatásokat ígértek, mint például: "erősíti az immunrendszert", "segíti a jobb alvást", "csökkenti az allergiás tüneteket", "kezeli a náthát és az influenzát", valamint "enyhíti a növekedési fájdalmakat". Ezek az ígéretek félrevezetőek voltak, ami a hatóság figyelmét is felkeltette.
A vizsgálat során kiderült, hogy a vállalkozás jogsértő módon népszerűsítette termékeit egy olyan Facebook profilon, amely a "Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület" nevet viseli, de valójában nem rendelkezik valós szakmai alapokkal. Ezzel a lépéssel azt a téves benyomást igyekeztek kelteni, mintha a fiktív egyesület független szervezetként ajánlaná a szóban forgó kozmetikumokat és illóolajokat. A vállalkozás nem csupán a hazai jogi normákat sértette meg, hanem az érintett európai uniós rendeleteknek is ellentmondott - áll a jelentésben.
A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként a bírság mellett megtiltotta a magatartás további folytatását. Súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott.
A versenyhivatal különös figyelmet szentel azoknak a vállalatoknak és termékeknek, amelyek kereskedelmi kommunikációjukban időseket, betegeket, valamint kisgyermekes szülőket és családokat céloznak meg. A GVH kifejezetten hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak minden esetben valós és igazolható állításokat kell tenniük hirdetéseikben - olvasható a közleményben.