Ki viseli a felelősséget a washingtoni légi katasztrófáért?


Ahogy említette, Budapesten sincs ez másképp: egy fővárosi repülőtér légterében a 5-600 méter magasság alatt a repülőgépek már a légiforgalmi irányítás felügyelete alatt működnek. Itt lenne a feladatuk, hogy észleljék a légtérbe érkező helikoptert is.

- Mindig annak a közforgalmi repülőnek van elsőbbsége, amelyik a megközelítést végrehajtja. A katonai, vagy más - rendőrségi, mentőhelikopterek- is berepülhetnek a légtérbe, de ez esetben azonnal be kell jelentkezniük az irányításnál. Ők pedig a forgalom függvényében adhatnak engedélyt átrepülésre, vagy leszállásra, ez a ő feladatuk De helikopternek egy ilyen esetben ki kell térnie a repülő elől, az adott magasságot és repülési irányszöget pedig az irányítónak kell megadni - szögezte le az oktatópilóta.

A Blikk tudósítása szerint a tragikus baleset helyi idő szerint este 9 óra körül következett be. Az utasszállító repülőgép, amely éppen a leszállásra készült, mindössze néhány száz méterre volt a repülőtértől, amikor az ütközés bekövetkezett, 125 méter magasságban. Az első információk még néhány túlélőről szóltak, de később ezek a hírek már nem erősítettek meg.

A magyar repülési szakember úgy vélte, a sötétben közvetlen egy nagyváros felett a lenti fények miatt nem mindig lehet pontosan érzékelni a másik légi jármű fényeit. Katonai feladatot végrehajtó helikopter, kutató mentőszolgálat járműve is bemehet a légtérbe Ferihegyen is. Mint ahogy a mentőhelikopter is berepül. Ám az irányító szolgálat felelőssége gépek irányítása.

- Kétségtelen, hogy a washingtoni irányítás rádiókommunikációját is figyelemmel kísérik, ebből pedig világossá válik, mikor és hol jelentkezett be a helikopter, valamint hogy milyen utasításokat kapott a légi irányítótól. Amennyiben az utasszállító a landolásra készült, biztosan megkapta a szükséges engedélyt - mondta az oktató pilóta.

Related posts