A győri gazdák háromszor nagyobb összeget kaptak a földjeikért, mint a szegedi termelők.
Az Átlátszó hozzájutott a győri kisajátítás részleteihez. Érdekes módon kiderült, hogy a győri gazdák kedvezőbb helyzetben vannak, mint a dél-alföldi termelők, akik a BYD-val szerződtek.
A jogerős ítélet nyomán Perrel indított végrehajtás révén, Pintér Bence polgármester közreműködésével jutott hozzá az Átlátszó a győri ipari park bővítése során végrehajtott kisajátítási eljárás részleteihez.
Erre azért volt szüksége az oknyomozó portálnak, mert tudni akarta, mennyi pénzt kaptak a földtulajdonosok Győrben, ezt össze akarta hasonlítani azzal az árral, amit a BYD autógyárnak szánt föld kisajátításakor fizettek Szegeden.
Szegeden és Győrben egyaránt kormányzati támogatással sajátították ki a földterületeket, hogy azokat profitmaximalizáló külföldi vállalatoknak értékesítsék.
Az derült ki, hogy a Győri Ipari Park bővítéséhez megvett földek négyzetméteréért átlagosan 1435 forintot kaptak a tulajdonosok.
A KSH adatai szerint a győri kisajátítás idején, 2022-ben Győr-Moson-Sopron megyében 2,25 millió forint/hektár volt a medián termőföldár, Csongrád megyében 1,79 millió forint. 2023-ra Győr-Moson-Sopron megyében 1,7 százalékot nőtt az ár, Csongrád-Csanádban viszont 21 százalékot, így elvileg eltűnhetett a győri és szegedi termőföldek közötti árkülönbség.
Ehhez viszonyítva Szegeden az átlagos négyzetméterár 444 forint, amit a BYD autógyár által kisajátított területek miatt kaptak a földtulajdonosok.
Szeged város vezetése elkötelezte magát amellett, hogy 300 hektár mezőgazdasági területet vásárol meg és kisajátít, amelyet a BYD gyár számára biztosít. Botka László szegedi polgármester kiemelte, hogy nem csupán a terület átadására koncentrálnak, hanem jelentős infrastrukturális fejlesztéseket is terveznek. Céljuk, hogy a terület a BYD birtokába kerüljön, lehetővé téve ezzel, hogy már másnap kezdetét vehesse az építkezés.