Hamilton hosszú éveken át irányította a Mercedest, ám sokak szerint a távozása hozott el egyfajta megújulást a csapat számára.

Lewis Hamilton nem csupán az idei évben érzi a nyomást a Ferrarinál, hanem az utóbbi években a Mercedesnél sem mutatta azt a teljesítményt, amiért korábban elismerték. Gary Anderson, a korábbi Forma-1-es tervezőmérnök, úgy véli, hogy Hamiltonnak a régi csapat gyengélkedésében is volt része, míg idén a mérnökök már nem korlátozzák a pilóta visszajelzéseit, ami új kihívások elé állítja őt.
A hétszeres világbajnok teljesítményének visszaesése összefonódik a szívóhatású autók 2022-es debütálásával. Bár egyértelmű, hogy a Mercedes szenvedett a legnagyobb mértékben az új szabályok bevezetésétől, egyre több jel mutat arra, hogy Hamilton sem tudott alkalmazkodni az elvárt vezetési stílushoz. Sőt, a brit versenyző hozzáállása valószínűleg tovább súlyosbította csapata gondjait – ezt a Jordan csapat korábbi tervezője, Gary Anderson részletesen kifejti a Telegraphban megjelent elemzésében.
Bár Hamiltonnak a Mercedesnél töltött utolsó három évében is voltak erős időszakai, tavaly két győzelmet szerzett, 2023-ban pedig azért mégis harmadik lett a pontversenyben, Anderson szerint tévútra vitte a csapat mérnökeit, hogy sztárversenyzőjük igényeit szem előtt tartva akkor is a győzelmet hajszolták, amikor ehhez nem volt meg a szükséges technikájuk.
"A Mercedes 2022 és 2024 közötti küszködései idején gyakran mondtam, hogy inkább a lehetőségeikből kellene a legtöbbet kihozniuk ahelyett, hogy egy csodaszert keresnek, amivel egy csapásra újra győztesek lehetnek. Úgy tűnik, George Russell és Kimi Antonelli ebben a szezonban az előbbi utat járják. Russell az egyetlen versenyző a mezőnyben, aki idén minden versenyt a legjobb öt között zárt, a Mercedes autója pedig jóval kiszámíthatóbbnak és stabilabbnak tűnik, még ha egyelőre nem is futamgyőztes" - írja Anderson.
A főnöke nem tart a Hamiltonnal kapcsolatos helyzettől, míg Leclerc úgy tűnik, még mindig nem adta fel a világbajnoki címért folytatott harcot.
Úgy vélem, hogy ez a változás annak tudható be, hogy Hamilton már nem a csapat tagja. A Mercedes nem engedhette meg magának, hogy a nehéz időszakokban figyelmen kívül hagyja Hamilton visszajelzéseit, hiszen ő már rengeteg sikert és értékes tapasztalatot halmozott fel a csapat számára. Nyilvánosan és a háttérben is ő volt az elsőszámú versenyző, akinek a meglátásait komolyan kellett venni a versenyautó fejlesztése szempontjából.
Sokszor hallhattuk, hogy Hamilton a beállításokkal kísérletezik, míg Russell inkább a maximumot próbálta kihozni az autóból. Úgy vélem, a Mercedes és mérnöki csapata most igazán lendületet nyerhet, mivel Hamilton már nem része a csapatnak. A szívóhatású autók megjelenése óta valóban nehéz időszakot élt meg. Legyen szó a saját vezetési stílusáról vagy az autó jellemzőiről, a problémák folyamatosan jelen voltak. Azonban az idei évben a csapat hozzáállása jelentős változáson ment keresztül, ami láthatóan kedvezően hatott Russellre és Antonellire. A Mercedes most új irányt vehet, és a fiatalabb, tapasztalatlanabb versenyzők visszajelzései alapján fejlődhet tovább.
Hamiltonnak a Ferrarinál is nehezen megy az új kihívásokhoz való alkalmazkodás, a Szaúd-arábiai Nagydíj utáni csalódottságában már azt mondta, hasonlóan gyenge formára számít magától a szezon hátralévő részében. A brit eddigi legjobb eredménye vörösben (a sanghaji sprint megnyerése mellett) egy 5. hely, a bajnokságban pedig a 7. pozícióban áll, ami eddigi legrosszabb év végi eredményének is számít tavalyról.