A Volvo egy jelentős űrt töltött be az autóiparban.


Több mint öt éve foglalkozik a Volvo elektromos modellek tervezésével, ám eddig még nem alkottak olyan verziót, amely a robusztus terepjáró szellemét tükrözné. Az EX30 Cross Country éppen ezt a hiányt pótolja.

Az első emelt futóműves, védőburkolattal ellátott kombit a Volvo 1997-ben mutatta be, amely forradalmi lépés volt a személyautók világában. A Cross Country nem csupán egy népszerű modell lett, hanem egy új kategóriát is kialakított: a terepjárósított autók világát. Ezzel a lépéssel számos konkurens márka is felfedezte a szegmensben rejlő üzleti lehetőségeket, és azóta számtalan hasonló típust láthatunk a piacon.

A Volvo egyetlen rövid életű kivételtől eltekintve eddig csak kombiból készített Cross Country (XC) modellt, most viszont itt a legelső SUV átépítés, amely egyben a legelső elektromos Cross Country is.

A recept viszont a megszokott módon készült. Az EX30-ból készült terepbarát változat orrpanelje és csomagtérajtaja egyaránt elegáns, sötét árnyalatú betéttel van ellátva. Az orrpanel különlegessége, hogy a híres Kebnekaise, Svédország legmagasabb hegycsúcsa, 2097 méteres magasságának koordinátái, valamint a környező terület topográfiai térképe díszíti, ezzel egyedi karaktert adva a járműnek.

A lökhárítókat masszív, karakteres védőelemek díszítik, míg a kerékívek szélesítése hatékonyan védi őket a horzsolásoktól és karcoktól.

A Cross Country modell csakis dupla villanymotoros, összkerékhajtású verzióban érhető el. A hihetetlen 315 kW (428 LE) rendszerteljesítményével mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, ráadásul 427 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel.

A gyári konfigurátor tanúsága szerint csak a legmagasabb Ultra felszereltségi szinten elérhető a Cross Country. Alapfelszerelés a fényes fekete kontrasztos tető. Kerékből kérhető 19 colos, nyári gumival szerelt, vagy elérhető vegyes használatú, aszfaltra és könnyű terepre egyaránt való abroncs is, amelyet 18 colos felnire szerelnek.

A szabad hasmagasság 165 helyett 190 mm (+25 mm), a modell hazai vételára 21 890 000 Ft, ami 860 ezer forinttal magasabb az azonos motorizációjú és felszereltségű, de nem XC kivitelű EX30-asénál.

Related posts