Fénylő vonat robog a Gyermekvasút nyomvonalán a téli szünet varázslatos időszakában | Sokszínű vidék A téli szünet beköszöntével egy különleges élmény várja a látogatókat a Gyermekvasúton, ahol a fények és a hó csodás összhangban tündökölnek. A gyerekek

A MÁV Zrt. bejelentette, hogy a téli szünet alatt is nyitva tart a Gyermekvasút, így a fiatal utasok izgalmas kalandokra indulhatnak a havas tájak között – tájékoztatott az MTI.
Január 5-ig minden nap a téli hétvégi menetrend van érvényben, amely szerint a két végállomásról óránként közlekednek vonatok. Hűvösvölgyből 9:10-től 16:10-ig, míg Széchenyihegyről 10:03-tól 17:03-ig lehet felszállni.
A fényvonat Hűvösvölgyből páros óra 10 perckor, Széchenyihegyről páratlan óra 3 perckor indul. A hagyományos vonatokon kívül december 28-án, 29-én és január 4-én, 5-én nosztalgiavonat is közlekedik gőzmozdonnyal. Az ünnepek alatt az üzemidő módosul: december 24-én az utolsó járatok jóval hamarabb indulnak a végállomásokról: Hűvösvölgyből 12:10-kor, Széchenyihegyről pedig 13:03-kor, január 1-jén pedig az első vonatok a szokásosnál egy órával később, Hűvösvölgyből 10:10-kor, Széchenyihegyről 11:03-kor indulnak.
1947-ben az akkori állami vezetés elhatározta, hogy létrehoz egy különleges vasutat, amelynek működtetésére gyermekek kapnak lehetőséget. Az építkezés kezdetén a "Gyermekvasút" és az "Úttörővasút" elnevezéseket vegyesen használták, de már akkor világossá vált, hogy az úttörők fogják irányítani ezt a különleges közlekedési formát. A kisvasút építése 1948. április 11-én indult el, és a költségek csökkentése érdekében a munkálatok három ütemben zajlottak. A keskeny nyomközű, 760 milliméteres nyomtávú vasútvonalat lelkes önkéntesek és egyetemisták hozták létre. Fontos szabály volt, hogy az Úttörővasútra "problémás gyerekek" nem kerülhettek be: ha bármely tantárgyból hármasnál gyengébb osztályzatot kaptak, az kizáró okot jelentett.
A Gyermekvasút napjainkban Budapest egyik varázslatos közlekedési élménye, amely a város II. és XII. kerületeiben található. A vonal két végállomása a festői Széchenyi-hegy és a nyugodt Hűvösvölgy, és a pálya hossza összesen 11,2 kilométer. A vonatok körülbelül 40-45 perc alatt teszik meg ezt a távot, miközben a gyönyörű budai tájban gyönyörködhetünk. Érdekesség, hogy 2015-ben a Guinness-rekordok könyvébe is bekerült, mint a világ leghosszabb olyan vasútvonala, ahol a forgalmi és kereskedelmi feladatokat fiatalok végzik.