Ez igazán meglepő! Újra felfedeztük Rost Andrea nevét az Operaház hivatalos weboldalán.

Kihívást jelent a viszony tisztázása az énekesnő és az intézmény, valamint annak igazgatója, Ókovács Szilveszter között. Az interakciók és kommunikációk bonyolultsága miatt nem könnyű átlátni, hogy milyen dinamikák játszanak szerepet a kapcsolatukban.
Már jó ideje tart a feszültség Rost Andrea és az Operaház, valamint annak igazgatója, Ókovács Szilveszter között, mintha egy színpadi dráma játszódna le, ahol a szereplők folyamatosan adogatják egymásnak a labdát.
Az operaénekesnő 2023-ban elköszönte a legendás intézménytől, miután nem járt sikerrel a vezetői pozícióra benyújtott pályázatával.
Nemcsak hogy a következő évadra nem kötött szerződést, hanem A varázsfuvola nyári előadásainak szerepléséből is visszalépett.
Rost Andrea a Bestnek elmondta, hogy nem az Operaház elhagyása volt a célja, hanem csupán az újra kinevezett igazgató, Ókovács Szilveszter távozása iránt érzett érzéseit osztotta meg.
"Teljesen másképp látjuk a dolgokat. Én a művészközpontú vezetés jövőjében bízom, és a saját pályázatomban is kifejtettem, hogy az énekesek értékelése kulcsfontosságú, hiszen ez a műfaj lényege. Olyan Operát képzelek el, ahol a művészek megkapják a nekik kijáró figyelmet és tiszteletet, és ahol minden egyes dolgozó fontosnak érzi magát. Egyszerűen nem akartam megvárni, hogy kirúgjanak, vagy ami még rosszabb, hogy egyszerűen eltűnjek az Operaházból. Az utolsó évadomban - a japán turnét kivéve, ahová külön szerződéssel hívtak - alig volt lehetőségem a fellépésre e vezetés alatt" - osztotta meg tapasztalatait.
Néhány nappal ezelőtt újabb izgalmas vitának lehettünk tanúi. Nem sokkal azután, hogy Rost Andrea lenyűgöző koncerttel örvendeztette meg a közönséget az Operaházhoz tartozó Eiffel Műhelyházban, Kadarkai Endre műsorában felvetette: "Ez mégsem az Operaház." Rost Andrea reagálásában kifejezte érzéseit: "Bocsánat, de ez nem az Operaház színpada. Zongorával játszom, nem zenekarral... Ennél többet érdemlek... De vállaltam, hogy a pesti közönség előtt fellépek." E szavak tükrözik, mennyire fontos számára az igényes előadás, és hogy a közönség előtt a legjobbat szeretné nyújtani.
Ókovács pedig egy hosszú posztban reagált erre, ahogy arról elsőként a story.hu is beszámolt:
"Mi megpróbáltuk. Sajnálom, ha nem volt méltó a helyszín, ahol Anna Nyetrebko, Jonas Kaufmann, Juszif Ejvazov, Patricia Petibon, Simon Keenlyside, Erwin Schrott és a magyarok, Komlósi Ildikó, Sümegi Eszter, Tokody Ilona, Miklósa Erika, Gulyás Dénes, Lukács Gyöngyi, Kálmándy Mihály és még vagy 100 nagy és még nem olyan nagy hazai énekes jól érezte magát, és nézők tízezrei - sőt egy évvel korábban még bizonyos Rost Andrea is. (...) És tényleg bocs a felkérésért is."
Mindezek fényében igencsak meglepődtünk, amikor rájöttünk: Rost Andrea nevét jelenleg is egy bérlet viseli az Operaházban. Igaz, hogy énekesnőként nem találkozhatnak már a nézők a művésznővel, és az Operaház honlapján sem szerepel már magánénekesnőként, de a 20. számú bérletet róla nevezték el.
Tavaly a Rost-bérlet birtokosai élvezhették A bolygó hollandit és a Porgy és Bess varázslatos előadásait. Az idei programban még két izgalmas esemény vár rájuk: március 29-én a Faust, míg április 11-én Márió és a varázsló, valamint A kékszakállú herceg vára kerül színpadra. Ne hagyják ki ezeket a különleges estéket!
Mindezek tükrében nem könnyű megérteni, milyen viszonyban van most a művész és az Operaház. Az, hogy bérletet kapott Rost Andrea neve, kétségtelenül a tisztelet kifejezése, és hatalmas elismerés a részéről. Ám úgy tűnik, hogy a művésznő valami másra törekszik: nem csupán egy bérleten szeretné látni a nevét, hanem inkább egy aktuális előadás műsorán.