Az autóipar versengése egyre intenzívebbé válik: a kínai BYD folyamatosan nyomás alatt tartja a Tesla dominanciáját - írja a Pénzcentrum.


A BYD rekordszámú elektromos járművet adott el 2024 végén, jelentősen csökkentve a különbséget a Tesla és közte az EV-piacon. A kínai gyártó hazai sikerei mellett nemzetközi terjeszkedésével is erősíti pozícióját, bár a nyugati vámok és jogi akadályok komoly kihívásokat jelentenek.

A kínai BYD autógyártó 2024 végére jelentős növekedést mutatott az elektromos járművek (EV) értékesítésében, ami tovább fokozza a versenyt a Tesla és a BYD között a legkelendőbb EV gyártó címéért. Decemberben a vállalat rekordszámú elektromos autót értékesített, ezzel hozzájárulva az éves eladások drámai emelkedéséhez. Ezzel párhuzamosan a hagyományos autógyártók továbbra is nehezen birkóznak meg a kínai riválisok által jelentett kihívásokkal - olvasható a BBC jelentésében.

A BYD legfrissebb közleménye alapján 2024 decemberében 207 734 elektromos járművet értékesítettek, így az éves eladások összesített értéke elérte az 1,76 milliót. A vállalat növekvő népszerűségét jelentősen befolyásolták a különféle támogatások és kedvezmények, amelyek révén a vásárlók számára még vonzóbbá váltak a termékeik.

Bár a Tesla továbbra is dominál az elektromos járművek piacán, a BYD jelentős lépéseket tett, hogy csökkentse a két vállalat közötti különbséget. Tavaly a kínai cég járműeladásai több mint 41%-kal emelkedtek az előző évhez viszonyítva, ami elsősorban a hibrid autók iránti növekvő keresletnek tudható be.

A BYD sikere mögött a hazai piac dinamikus teljesítménye áll. A kínai kormány által biztosított támogatások serkentik a vásárlókat, hogy elavult járműveiket környezetkímélő alternatívákra váltsák. A vállalat autóinak körülbelül 90%-át Kínában forgalmazza, ahol folyamatosan növekvő előnyre tesz szert olyan nemzetközi márkákkal szemben, mint a Volkswagen és a Toyota.

Miközben a kínai EV-gyártók felemelkedőben vannak, számos hagyományos autógyártó komoly kihívásokkal néz szembe. A Honda és a Nissan fúziós tárgyalásokat folytat, hogy megerősítsék pozíciójukat a piacon. A Volkswagen pedig megállapodást kötött az IG Metall szakszervezettel a németországi gyárbezárások és az azonnali elbocsátások elkerülése érdekében.

A BYD pénzügyi teljesítménye valóban figyelemre méltó. 2024 harmadik negyedévében a vállalat bevételei először meghaladták a Tesla számadatait, elérve a 200 milliárd jüant (28,2 milliárd dollár). Ez a szám 24%-os növekedést tükröz az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

A kínai autógyártók világszintű terjeszkedése nem éppen problémamentes. Az Európai Unió például 45,3%-os vámot alkalmaz a kínai elektromos járművekre, míg az Egyesült Államokban a helyzet még drasztikusabb, hiszen ott 100%-os vámot érvényesítenek. Donald Trump, aki a közelmúltban újra elnöki posztot nyert, várhatóan tovább szigorítja a kereskedelmi korlátozásokat, újabb vámok bevezetésével nehezítve a helyzetet.

A BYD mostanában a feltörekvő piacokon próbálja megerősíteni jelenlétét. Brazíliában, ahol a cég legnagyobb tengerentúli piaca található, azonban nemrégiben egy BYD-gyár építése leállt a munkajogi problémák miatt. A vállalat hivatalosan is megerősítette: "Megszüntettük az együttműködést az érintett építőipari vállalattal, és továbbra is elkötelezettek vagyunk a brazil jogszabályok maradéktalan betartása iránt."

Related posts