Dél-Koreában tragikus repülőgép-baleset történt, amikor egy járat a betonfalba csapódott. Az esemény körüli részletek egyre világosabbá válnak, és a hatóságok folyamatosan dolgoznak a vizsgálatokon. Az incidens mögött húzódó okok feltárása és a sérültek h


Már most biztosra vehetjük: 1997 óta nem történt olyan súlyos légi baleset Dél-Koreában, mint a helyi idő szerint vasárnap reggel 9 óra után néhány perccel bekövetkezett tragédia. A baleset során a Boeing 737-800 fedélzetén tartózkodó 175 utas és 6 fős személyzet közül csupán két személy, a legénység két tagja élte túl a katasztrófát, mivel ők a gép farokhoz közeli részén foglaltak helyet. Érdekesség, hogy ez az egyetlen, viszonylag épen maradt rész a Jeju Air légitársaság 2216-os járatának, amely a tragédiáról készült fényképeken is jól látható, míg a gép többi része szinte teljesen szétesett. A Bangkokból Muanba tartó járaton tartózkodó 179 utas közül sajnos senki sem élte túl a balesetet, amikor a gép nekicsapódott a betonfalnak.

Ahogy telik az idő, a tragikus balesetről egyre több részlet derül ki.

A Jeju Air 19 éves történetében ez az első halálos kimenetelű baleset, egyben ez volt 2024 legtöbb halálos áldozatot követelő légi balesete is az egész világot figyelembe véve.

A tragikus esemény a landolás során következett be, amikor a repülőgép a törzsén próbált megérkezni a kifutópályára, mivel a futóműve nem nyílt ki. Az utasszállító ezután megállás nélkül csúszott végig a kifutópályán, mielőtt nekiütközött a leszállást segítő ILS-rendszer betongátjának, ami végül robbanáshoz vezetett. A helyszínre több mint 1500 tűzoltó és rendőr sietett, de a lángok megfékezésére így is 43 perc várakozást igényelt.

Órákkal az események után világossá vált, hogy csupán két ember élte túl a tragédiát. A férfi és a nő súlyos sérülésekkel küzdöttek, és a tűzoltók heroikus munkájának köszönhetően jutottak ki a romok közül. Először a mokpói kórházba szállították őket, majd onnan tovább küldték az egyik szöuli egészségügyi intézménybe. Délután fél kettőre a hatóságok már a holttestek felkutatására összpontosítottak, ezért ideiglenes hullaházat állítottak fel a helyszínen, ahol a roncsok közül előkerült áldozatok maradványait helyezték el.

A repülőgép fedélzetén 175 utas tartózkodott, közülük csupán két thaiföldi, míg a többi utas dél-koreai volt. A csoport többsége egy ötnapos, thaiföldi karácsonyi vakációra indult, amelyhez egy utazási iroda bérelte a tragikus sorsú repülőgépet. Az áldozatok között a legidősebb egy 78 éves férfi volt, míg a legfiatalabb egy mindössze 3 éves kisfiú. Emellett négy másik gyermek is a fedélzeten utazott, akik szintén nem múlták el a 10 évet.

A baleset pontos körülményei egyelőre még tisztázatlanok. Dél-Korea tűzoltóparancsnoka egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a futómű meghibásodása általában egy madárrajjal történt ütközés vagy kedvezőtlen időjárási körülmények miatt következhet be. Mivel a tragédia idején a repülőtér környékén remek időjárási körülmények voltak 9 kilométeres látótávolsággal, ezért valószínű, hogy a Boeing egy madárrajjal ütközött. Ezt erősíti meg az egyik elhunyt utas utolsó üzenete is:

Egy újabb érdekesség, hogy mindössze hat perccel a baleset előtt a repülőtéri forgalomirányítás figyelmeztetést adott ki egy madárraj jelenlétére. Ezt követően, csupán egy perccel később, a Jeju Air pilótája vészhelyzetet jelentett. A madárbaleset elméletét tovább támogatja, hogy a muani repülőtér Dél-Korea 14 repülőtere közül a legmagasabb madárütközési aránnyal rendelkezik (0,09%). Ez az arány bár még mindig viszonylag alacsony, mindazonáltal jelentősen meghaladja a gimpói (0,018%) és a csedzsui (0,013%) repülőterek értékeit. Emellett a közösségi médiában terjed egy felvétel is, amely állítólag a feltehető madárrajjal való ütközést örökíti meg, ezt a témát szintén részleteztük a korábban említett cikkünkben.

Related posts