Budapesten lángra kapott egy busz, ami sajnos nem az első ilyen eset a típusa vonatkozásában.


A mai budapesti busztűz során érintett járművek már korábban is lángra kaptak, ami különös figyelmet érdemel. Érdekes módon, a török gyártású buszok magyar megfelelői is hajlamosak voltak a gyulladásra.

Ahogy sokan tudják, Budapesten, szerdán késő délelőtt, a V. kerületi József Attila és Nádor utca kereszteződésénél egy lakatlan épület is lángra lobban. A tűzoltók villámgyorsan a helyszínre érkeztek, és sikerült megfékezniük a tűz terjedését. Szerencsére személyi sérülésről nem érkezett jelentés.

Eddig az alaphír, de igyekeztünk megnézni, milyen busz is gyulladt ki, érdekes eredményre jutottuk: nem ez az első eset ennél a típusnál.

A ma lángra kapott jármű egy Karsan Atak midibusz volt, a török gyártmányokat egy évtizeddel ezelőtt, 2015-ben szerezte be a BKV összesen 909 millió forintért. Annak idején 16 példány érkezett a fővárosba a 4,5 literes 186 lóerős Fiat-motorokkal szerelt, 39 fős befogadóképességű típusból, ez pedig már a harmadik, amely kigyulladt.

Bár a Karsanokat a Fogmaker tűzoltóberendezéssel látták el, 2017 áprilisában sajnos két esetben is tűz ütött ki. Az első incidenst, amely az NCV-295 rendszámú járművet érintette, a sofőr gyors beavatkozásának köszönhetően sikerült időben megfékezni. Csakhogy néhány nappal később az NCV-287-es teljes mértékben lángra kapott a Várfok utcában, és már nem volt megállítható. Most pedig az NCV-298-as rendszámú autó is tűzbe borult.

A Várnegyedben is alkalmazott Karsan midibuszok elődjének számító Ikarus 412-es modellek sajnos hajlamosak voltak a tűzesetekre; 2002 és 2011 között négy példányuk gyulladt ki.

Related posts