Az új Škodával a belső sávban megtalálod a helyed!


A Škoda Elroq RS teljesítménye felülmúlja a várakozásokat, és ezzel nemcsak a márkán belüli gyorsulási rekordot állít fel, hanem újabb sebességi csúcsokat is meghódít. A teljesítménye valóban lenyűgöző, és a versenyautók világában is figyelemreméltó helyet követel magának.

Az Elroq RS teljesítménye 229 lóerőre rúg, akárcsak az Enyaq RS, ahogy arról nemrégiben beszámoltunk. Azonban tévedtünk, mivel az Enyaq RS tavalyi modellfrissítése során a teljesítménye 220 kW-ról 250 kW-ra emelkedett, ami 340 lóerőt jelent.

Valóban igaz, hogy az Elroq RS ugyanazt a hajtásláncot örökölte, mint a testvére, ám a kisebb mérete és könnyebb súlya révén ezzel a 340 lóerővel még dinamikusabb teljesítményt nyújt. Míg az előző modell 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet álló helyzetből, addig az Elroq RS-nek mindössze 5,4 másodpercre van szüksége ehhez.

Egy új fejezet kezdődik a Škoda történetében: az új sportmodell nem csupán a sebességről szól, hanem a teljesítményről is. Az 84 kWh kapacitású akkumulátorával és 185 kW-os töltési sebességével olyan élményeket kínál, amelyekre eddig nem volt példa a márkánál. Ha sikerül rátalálnunk egy megfelelő töltőállomásra, mindössze 26 perc alatt elérhetjük a 10%-ról 80%-ra való feltöltést. Váltóáram esetén a maximális töltési teljesítmény 11 kW, így a teljes akku (0-100%) feltöltése körülbelül 8 órát igényel. Ilyen hatékonysággal a Škoda új sportmodellje nemcsak a sebességet, hanem a praktikumot is képviseli.

Az autó elméleti hatótávolsága meghaladja az 550 kilométert, a végsebességet 180 km/órában maximálták. A kerekek akár 21 colosak. A sportfutóművet elöl 15, hátul 10 mm-rel ültették, a lengéscsillapítás lehet adaptív, akár 15 állítható paraméterrel. A fékek nagyobbak, a progresszív kormányművet áthangolták. Szintetikus menethangból kettő választható, egy sportos és egy űrhajós.

A felszereltség rendkívül gazdag. Alapáron érkeznek a mátrix LED fényszórók, valamint a futófényes LED hátsó irányjelzők, és nem elhanyagolható a masszázsfunkcióval ellátott vezetőülés sem, amely az utas számára is elérhető.

A képeken bemutatott, különleges "hiperzöld" fényezés egy exkluzív opció, de a fekete külső részletek, a sötétített ablakok, valamint a citromzöld betétekkel feldobott sportülések és sportkormány nem tartoznak hozzá. Érdemes megjegyezni, hogy a háromzónás klímaberendezésért külön díjat kell fizetni.

A középpontban egy impozáns, 13 colos érintőképernyő áll, míg a műszeregység kompakt, 5 colos méretével funkcionálisan szolgálja a vezetőt. A fedélzeten négy darab, akár 45W teljesítményű USB-C töltő csatlakozó gondoskodik arról, hogy minden eszközünk mindig üzemkész legyen. Emellett egy hűtött, 15W-os vezeték nélküli telefontöltő is helyet kapott, amely a modern technológia kényelmét nyújtja. A zenei élményről pedig egy 12 hangszórós hifi rendszer gondoskodik, amely lenyűgöző, 675 W-os csúcsteljesítménnyel kényezteti fülünket.

A csomagtér ajtaja innovatív motoros megoldással nyílik és záródik, mindezt érintés nélkül. A vezetőtámogató funkciók széles választéka áll rendelkezésünkre, így akár kiszállás után is könnyedén utasíthatjuk az autót automatikus parkolásra. Ráadásul a kulcs nélküli nyitás és indítás rendszere gondoskodik arról, hogy az autó automatikusan záródjon, amint távolodunk tőle.

Related posts