Hamilton szenvedése mögött a mérnökének döntései álltak?


A vasárnapi szépítéssel együtt már-már katasztrofális hétvégét hozzott a ferraris Lewis Hamilton Belgiumban. Személycsere lehetett a háttérben.

Bár Lewis Hamilton a McLaren és később a Mercedes pilótájaként 2024-ig összesen öt győzelmet aratott a Forma-1-es Belga Nagydíjon, a 2025-ös spa-francorchamps-i versenyhétvége szinte katasztrófába fulladt számára.

A hétszeres világbajnok brit versenyző a pénteki sprintkvalifikáció első szakaszában kicsúszott, így búcsút intett a versenytől. A sprintfutamon sem tudott igazán előrelépni, és a szombat délutáni "hagyományos" időmérőn is a Q1-ben búcsúzott a további küzdelmektől, körelvétel miatt. Vasárnap a bokszutcából rajtolva ugyan sikerült a 7. helyig felzárkóznia, de összességében saját szavai szerint is egy felejthető hétvégét zárt.

Hamilton immár 13. alkalommal állt rajthoz Ferrarival Spában, ám a 40 éves brit pilóta továbbra is küzd az olasz csapathoz való teljes körű beilleszkedéssel. Most nem csupán a versenymérnökével, Riccardo Adamival való nehézkes kommunikáció okozott problémát, hanem a háttérben zajló változások is. Belgiumra ugyanis új teljesítményért felelős mérnököt kapott, ami még inkább megnehezítette a dolgát.

"Nem könnyű mérnököt cserélni a szezon közepén, főleg ha olyan személyről van szó, akivel már korábban együtt dolgoztam a másik csapatomban, igaz, nem ugyanabban a szerepkörben" - nyilatkozta Hamilton.

Bár a Ferrari és a pilóta nem említettek név szerint a szakembert, információk szerint a Mercedesnél korábban dolgozó mérnök, akire utalnak, valószínűleg Johannes Hatz.

"Egyelőre szokjuk egymást, de igen gyorsan kell tanulnunk. Az autón erre a hétvégére eszközölt változtatások mindkettőnkön kifogtak, de szerintem nem végeztünk rossz munkát, együtt találunk magunkra" - utalt arra az angol, hogy az ő Ferrarijára csak Spában került fel a Charles Leclerc által már Kanada óta használt "komponens", mely trükkösebbé teheti a fékezést.

"Az egyik rész az új alkatrész, amelyet már kipróbáltunk Montrealban, de csak Charles tesztelte, én nem. Ő néhány futam óta használja, és már hozzászokott hozzá, ma pedig szép teljesítményt nyújtott. Én most találkoztam vele először, a megpördülés is ennek volt köszönhető, mert nem számítottam rá. A másik tényező a mérnökcsere, így mindketten mély vízbe ugrottunk. De ő is ügyesen dolgozott a beállításokon, ma [vasárnap - a szerk.] sokkal élvezetesebb volt vezetni az autót, és a jövő hétvégére még jobban optimalizáljuk. Szerdán megyek a gyárba, bízom benne, hogy a következő versenyeken jobb eredményeket érhetek el." - tette hozzá.

Hamilton a szezon felén túl egyelőre nagydíjas dobogós helyezés nélkül áll, az egyéni bajnoki küzdelemben 109 pontjával a 7., Leclerc 139 egységgel a 6.

Related posts