A Mazda legújabb büszkesége a CX-5 generációváltása, amely új szintre emeli a márka ikonikus modelljét.

Hosszú időn keresztül a Mazda egyetlen szabadidő-autója a CX-5 volt a márka európai palettáján. Azóta azonban új modellek léptek színre, mint a kompakt CX-30, valamint a középkategóriás CX-60 és a még nagyobb CX-80. Így elérkezett az idő, hogy a 2017-ben debütált második generációt frissítsék. Mivel a szabadidő-autók piaca rendkívül népszerű, és a CX-5 eddig is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, a Mazda a jól bevált alapelvekből indult ki, de az új modell minden tekintetben a korábbiaknál is jobbnak ígérkezik.
Az előző CX-5 dimenziója pontosan a 4,4 méteres CX-30 és a 4,75 méteres CX-60 között helyezkedett el. Az új verzió azonban egy lépéssel közelebb került a nagyobb CX-60-hoz, így a méretei is átalakuláson mentek keresztül.
A jármű hossza most 2,81 méterre bővült, ezáltal még tágasabb teret biztosít az utasok számára, különösen a hátsó üléseknél. A csomagtér kapacitása is jelentősen megnövekedett, 521 literesből 583 literesre nőtt. A három részre osztott hátsó támlák ledöntésével pedig akár 2019 literes raktér áll rendelkezésre, így maximálisan kihasználható a tárolóhely.
A hátsó rész széles lámpái a CX-60-ra emlékeztetnek, miközben a belső tér letisztultabb formavilága lenyűgöző. Csak a 10,25 colos műszeregység és a felszereltségtől függően választható 12,9 vagy 15,9 colos érintőképernyő található benne. Az utóbbi esetében az új fedélzeti rendszer Android alapú, így a mesterséges intelligencia által működtetett Google Gemini asszisztens is könnyedén elérhető, ami még inkább fokozza a vezetési élményt.
Nagy figyelmet fordítottak a praktikus tárolóhelyekre és a minőségérzetre is, a hangulatfény színét hétféle árnyalat közül lehet kiválasztani, és panorámatető is elérhető, amelynek az első fele nyitható. Az Exclusive-Line változat műbőr és velúrhatású, a Homura pedig valódi bőrkárpitot kap.
A jármű műszaki alapjai a Mazda3 és a CX-30 modellekre épülnek, így nem meglepő, hogy a korábbi kétliteres motor helyett itt egy 2,5 literes, négyhengeres szívómotor teljesít szolgálatot. Ezt a motort egy 24 voltos mild hibrid rendszer támogatja, amely 141 lóerős teljesítményre és 238 Nm-es nyomatékra képes. Ennek köszönhetően a jármű 10,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h sebességet. A hajtáslánc részét képezi a Mazda saját fejlesztésű hatfokozatú automata váltója is, amely a sima és dinamikus vezetési élményt biztosít.
A jövőben egy saját fejlesztésű, teljesen hibrid változat is bemutatkozik, amely szintén a 2,5 literes benzinmotort fogja alkalmazni, azonban erősebb teljesítménnyel rendelkezik majd. Ezen kívül a Mazda egy tisztán elektromos szabadidő-autóval is készül, amely a Mazda6e testvérmodelleként érkezik. Az új CX-5 gyártása idén megkezdődik, és várhatóan decemberre már a kereskedések polcain lesz, sőt, előrendelésre is már most lehetőség van. Az ára 13 699 900 forint, ami kifejezetten versenyképesnek tűnik a piacon.